South of Iceland

0 0
Read Time:1 Minute, 23 Second

Zondag 15 juli 2018

2.15 minuten rijden was het! Naar het vliegtuigwrak welke in 1973 daar gechrashed was. We wisten al dat we er nog niet waren na zo’n eind rijden maar we moesten ook nog 45 min lopen enkele reis. Het weer zat onderweg al niet altijd mee en ook de wandeling was erg fris. Gelukkig had ik mijn poncho nog, die was iig winddicht!

Het was er nog best druk voor dat oude vliegtuigje. Daar aangekomen klommen Q&L gelijk op het wrak voor wat strakke foto’s.

In de verte richting het plaatsje Vik zagen we een natuurbrug en besloten daar eens op onderzoek te gaan. We kwamen uit bij een mooie rit de rots van 120m hoog op waar de vuurtoren van Dyrhólaey stond en je een goed uitzicht had over de zuid kust van IJsland. Er zouden hier ook puffins moeten zitten maar helaas niet gespot.

Een 20 minuten verder kwamen we bij Black Sand Beach, een lavastrand in Reynisfjara net naast Vik. Dit is een van de mooiste non tropical beaches volgens National geographic. Hier vind je mooie basaltrotsen. Je zou zeggen dat deze manmade waren zo recht staan ze.

Gelijk maar een paar steentjes voor in de vijver meegenomen. Een ruige zee met hoge golven maakt dit ook nog eens het gevaarlijkste strand van IJsland. En weer geen puffins gezien.

Op de terugweg zijn we nog even kort bij een gletsjer gestopt om rond te vliegen. En de sokafoss waterval te bekijken die toch wel gaaf was van dichtbij. Nu weer dat eind terug en maar even onderweg bij de kfc gegeten, Lois natuurlijk pizza het restaurant ernaast.