Fietsen met Co

0 0
Read Time:2 Minute, 54 Second

Omdat we dit jaar een relaxte vakantie hebben gepland, staan we vandaag om 6.30 op. We gaan tenslotte lekker fietsen in de ochtend. Lois heeft beloofd om ook om 7.00 klaar te zijn en jawel het was haar ook nog gelukt!

Na de helse rit van gisteren besloten we toch weer een tuktuk te pakken. We hadden netjes een kaart en adres in het Thais meegekregen om bij Co van Kessel Bangkok tours uit te komen. Hoog beraad van 3 tuktuk chauffeurs en een beveiligingsbeambte waren ze eruit, ze wisten waar het was en hun meest ervaren chauffeur zou ons wel ff brengen. Na 5 minuten zei ik dat we de verkeerde kant opgingen. We moesten naar het zuiden ipv het noorden. Nog een keer de kaart laten zien maar het kwam goed zei hij. Na nog eens 5 min en de weg vragen aan de politie vroeg ik nog 1x of hij het wist. Hij schudde nee en was totaal de weg kwijt. Dus waren we het zat en stapten uit en hielden een taxi aan. De tuktuk chauffeur nam snel de benen en wij stapte in de taxi. Even met co gebeld en de taxi chauffeur wist waar het was. We waren iets over 8 daar dus niks aan de hand.

Bij Co werden we hartelijk ontvangen en kort daarop gingen we met de gids mee een fiets uitzoeken en op pad. De gids A en zijn lieftallige assistente Rene hadden er zin in en we gingen links rijdend via smalle steegjes en hoge stoepranden de wijken van Bangkok door.

Natuurlijk hebben we een paar tempels bezocht met elk hun eigen verhaal en waar je niet moet vergeten je pet af te doen, sokken mochten wel aan;)

Na vele enthousiaste verhalen van gids A kwamen we bij de bloemenmarkt, hier mochten we 15 min rondlopen en daarna wat Thaise vruchten proeven, de rambutan kende ik wel een soort lychee smaak. Verder nog de mangosteen en ik dacht de lumut. Als we alles zouden proeven kregen we ook nog chips! Gelukkig wel Lays chips alleen in de smaak zeewier deze keer, mmm best lekker eigenlijk!

Na dit fruithapje gingen we verder Chinatown in, we hadden al een paar Chinatows gezien in NY en SF maar dit was toch even iets anders en lekker chaotisch. Door de smalle steegjes waar mensen aan het koken,wassen en eten zijn zoals je vaak in films ziet. Dan weer door de toeristische plekjes en markten waar je vanalles kan kopen. Na nog een Chinese tempel te hebben bezocht waren we klaar met de Tour en zeker weer een ervaring rijker!  Bedankt A en Rene.

Zo de kids wilde zwemmen en dus hebben we de rest van de dag lekker gezwommen en gebakken in de zon die er vandaag best veel was! Vanavond zijn we nog even naar MBK geweest een heel groot winkelcentrum met 2000 winkels en genoeg restaurantjes. Op de 4e verdieping hebben ze bijvoorbeeld een hele verdieping met alleen maar mobieltjes en accessoires. We hebben gegeten bij  een soort van food island waar de kids pizza cones  en wij teppyaki gegeten hebben. In het hotel vond Lois dat we nog gezellig aan de bar een cocktail moesten drinken en dat konden we natuurlijk niet laten. Nu inpakken en morgen deze relaxte vakantie voortzetten met een reis naar de River Kwai…