We need coffee!

0 0
Read Time:3 Minute, 48 Second

Donderdag 20 oktober 2022

Inmiddels al ruim twee jaar uitgesteld, maar nu gaat het toch echt gebeuren. Cruisen met de hele familie Werkhoven. We hebben er zin in! Na de gebruikelijke inpakstress vertrokken we om 03.00 uur gezamenlijk vanuit de Koewei, nou ja oké 03.05 uur, richting vliegveld Eindhoven.

Nadat we zelf de koffers hadden gelabeld en ingecheckt mochten we in een lange rij aansluiten voor de controle. Sandra had ondertussen een wisseltruc toegepast en ging er met de jas van Annet vandoor. Natuurlijk moesten de meest verdacht uitziende personen nog een extra check met de tas doorstaan, maar gelukkig was iedereen uiteindelijk clean verklaard.

Om 06.15 uur zou de Star Bucks open gaan en omdat we allemaal wel een koffie konden gebruiken hebben we daar geduldig op gewacht. Heerlijk, allemaal een lekkere koffie, cappuccino of ice koffie. Volgens Etienne hoefde we nog niet te boarden, maar Quinn en Vince gingen dit toch even checken. Oeps de tijd gaat snel, ineens was er al een final call en moesten we snel mét de koffie naar de gate. Helaas mocht de koffie niet mee boarden, iedereen had nog amper een slok koffie genomen, maar ze waren streng, de koffie mocht niet mee omdat we via buitenom naar het vliegtuig gingen. En we de bekers buiten op de grond zouden kunnen gooien. Alle duur betaalde koffie zo de prullenbak in, dat was echt heel zonde.

Quinn zat 1e klas bij de uitleg van de safty regels van de stewardess en Vince maakte onderweg een mooi kiekje van een slapende tante Sibrit, waarvoor dank Vince. Deze foto is en en blijft helaas privé, ik geef geen toestemming voor het verspreiden van deze foto. Gelisa legde een bijna crash vast en voor de rest zaten er wat gesluierde familieleden in het vliegtuig.

Na een goede vlucht geland in Barcelona, nog steeds zin in koffie!

Piet vraagt nog even geschrokken aan Annet waar ze haar jas heeft gelaten, maar deze is al veilig opgeborgen door Annet, want ja je weet maar nooit met Sandra in je buurt.

De koffers moesten nog gelabeld worden voor het transfer naar de boot, dus nog geen tijd voor koffie. Op de meest ludieke manieren werd er gelabeld, van plakband tot tiewrap. Je zou denken dat er een prijs voor gewonnen kon worden.

Truien werden vervangen door topjes en t-shirts en sjaals werden opgeborgen in de koffer. Annet werd nog even geholpen met het uitkleden door Dennis. En Sandra kon nog even haar Engelse les in de praktijk toepassen, maar dan moesten we toch echt op zoek naar het ophaalpunt voor de koffer transfer. Helaas nog geen tijd voor koffie!

Na toch wel enige tijd wachten ging Etienne toch maar even bellen of er nog iemand kwam. Wat bleek, we stonden bij de verkeerde terminal. Maar geen probleem de chauffeur zou naar ons toe komen. Na eerst een ronde voorbij te zijn gereden, stopte hij bij de tweede keer dan echt en konden de koffers mee richting de boot.

Snel aansluiten in de rij voor de bus naar Barcelona, op zoek naar een terras voor koffie. Helaas, mondkapje verplicht in de bus. Er werd diep gegraaid in zakken en tassen, maar helaas we kwamen er net 1 tekort. Snel nog even bijhalen en snel de bus in.

Aangekomen in Barcelona! Onze missie was helder, op zoek naar een terras voor KOFFIE. Voor Dennis een kwestie van leven of dood, want hij negeerde zelfs het rode licht bij de oversteekplaats.

Maar hé hij had wel een plekje op het terras. Of zullen we toch naar Five Guys gaan? Of nee naar de Mac of nee toch maar naar het terras, maar dan binnen….. Yes eindelijke koffie, die smaakte goed, al was de latte machiatto niet zoals we gewend waren.

Nog even een rondje lopen in Barcelona, de eerste de beste Pull & Bear in op zoek naar de beruchte zomerblouse van Dennis. We zijn met vanalles naar buiten gekomen, maar niet met de zomerblouse van Dennis. Deze missie is nu omgezet naar een dé groene broek voor Gelisa.

Daarna nog even over de ramblass gelopen en vervolgens met de taxi naar de boot. Het was wel druk met boarden, maar uiteindelijk zaten we aan een heerlijke verlate lunch. Maar niet voor lang, want er moet natuurlijk een Saftey geoefend worden. Hopelijk blijft het bij een oefening.

Voor het diner nog even het vertrek van het schip vastleggen. Maar helaas vertraging, dus toch maar snel aansluiten bij het avond diner.

Na het eten nog even een rondje schip gedaan.