Uber taxi

0 0
Read Time:2 Minute, 24 Second

Zondag 6 augustus

Vandaag gaan er een aantal met Devan een rondreis met de bus maken langs een aantal tempels en een botanische tuin. Een ander deel koos voor lekker uitslapen, relaxen en het strand. Wij kozen voor het laatste. Even de app van uber installeren om een rit naar het strand te boeken. Zo gezegd, zo niet gedaan. De telefoon van Etienne kon de verwarring van het lokale telefoonkaartje en de Nederlandse creditcard niet rijmen. Dus snel via mijn mobiel een uber geregeld. Dat werkt echt super goed, dus binnen no time op weg naar het strand.

De andere 2 gezinnen waren al gearriveerd. We kwamen ook Faussie, de gids van de homestay nog tegen. Dat was handig, want hij regelde 2 boten voor ons om naar monkey beach te gaan.

Op de boot begon het al te waaien en aangekomen op het strand begon het te regenen. Fijn hoor, gaan we ook een keer naar het strand! Maar zo snel als een bui komt, gaat deze ook weer weg, dus daar kwam het zonnetje al weer te voorschijn. Tot nu toe was er nog geen aap te bekennen op het strand. Na wat frietjes en snacks gingen de mannen met kids naar de banaan en jetski’s. Ze moesten mee om over de prijs te onderhandelen. Blijkbaar gelukt, want daar kwam de banaan voorbij met het hele spul. Daarna hadden ze nog 2 jetski’s gehuurd voor een half uur, dus lekker om en om toeren op het water. Ik ging eens even kijken bij ze, of dat een goed idee was…… ineens zat ik op een banaan. Dat gaat hard hoor, achter zo’n bootje. Onderweg verloren we eerst bijna Lois, die werd door Anouk weer op de banaan getrokken. Vervolgens gleed Anouk van de banaan, nu probeerde Quinn haar te redden, maar ze gleed door naar de ander kant en daar ging Anouk …..lachen, gieren, brullen. Ik heb er spierpijn van in m’n armen. Uiteindelijk vielen we natuurlijk allemaal van de banaan.

Inmiddels was het al laat in de middag, en daar kwamen de aapjes te voorschijn, op zoek naar het overgebleven voedsel van de toeristen. Dus toch een echt monkey beach.

Om 20.00 uur hadden we gereserveerd bij een eetcafé, lekker eten en later op de avond (voor ons 23.00 uur) op grote tv schermen naar het EK Nederlandse dames elftal kijken. De glazen bier werden inmiddels al vervangen door een kleine tap op de tafel en ook de coacktails werden rijkelijk geserveerd. We hadden natuurlijk ook alle reden om te proosten! De dames hebben een goede wedstrijd gespeeld, we zijn trots op deze meiden! Proost?

Nu snel weer terug naar het hotel, want de wekker gaat morgen vroeg af, om 7.15 uur vertrekken we met de bus naar de veerboot om naar het eiland Langkawi te gaan. Onze laatste bestemming van deze reis.